Chia-mag
Chia mag

A chia-mag hatása

(0/0)

A chia mag az aztékok kedvelt táplálékforrása volt és ma is kezdi visszanyerni népszerűségét. a chia enyhe, mogyorós íze jól passzol az ételekhez, ráadásul egészségvédő hatása is rendkívül fontos.

Chia-mag hatásai

1. A Chia-mag kalóriatartalma alacsony a tápanyagtartalmához képest.

Megközelítőleg 30 gramm chia-mag: 4 gramm fehérjét, 9 gramm zsírt, (amelyből 5 gramm omega-3 zsírsav) tartalmaz, ezenfelül a napi szükséges bevitel Kalcium 18 %, Mangán és Magnézium 30 %, Foszfor 27 %-át tartalmazza. Tartalmaz még bórt, cinket, B-12 vitamint és folsavat is.

Ebből teljesen gluténmentes, "teljes kiőrlésű" élelmiszerből, a fent említett mennyiség 137 kalóriát tartalmaz.

2. Magas antioxidáns tartalmú élelmiszer

A chia-mag antioxidáns tartalma védi meg a magban az érzékeny zsírokat az avasodástól. A  legfontosabb hatása ezen antioxidánsoknak, hogy az emberi szervezetben felveszik a küzdelmet a sejtromboló, a rák kialakulásában fontos szerephez jutó szabad gyökök ellen. A szabad gyökök járulnak hozzá a korai öregedéshez is.

chia-mosoly

3. Rostok teszik ki a chia szénhidrát-tartalmának megközelítőleg 90 %-át.

A rostok olyan növényi eredetű szénhidrátok, amelyeket a szervezetünk nem képes megemészteni, ezáltal az emberi szervezet csak a chia-mag szénhidrát-tartalmának 10 %-át képes megemészteni. Ezenfelül a magas rosttartalom miatt, a chia mag tömegének tízszeresét képes az emberi szervezetben megtalálható víznek megkötni. Ez telítettséget és jóllakottság érzetet biztosít, ezáltal segíti a hatékony fogyókúrát. Glikémiás indexe 2,8.

A rostok a jótékony bélbaktériumokat is táplálja, ami további hasznos tulajdonság.

Végezetül megjegyezzük, hogy a chia-mag 40 tömegszázaléka rost, ami az egyik legjobb rostforrássá teszi a világon.

4. Kiváló fehérje forrás

A chia mag fehérje tartalma 14 %, ami a legtöbb növénynél jóval magasabb. Ezenfelül esszenciális aminosavakat is tartalmaz, ami segíti a fehérjék felhasználását. A fehérjék nagyban segítik a diétát, mivel kiváló tápanyagforrások, és nagyban csökkentik az éhségérzetet és a nassolási igényt. Nagyszerű kiegészítő táplálék a vegetáriánusok számára.

5. A magas fehérje és rosttartalom miatt, segít a hatékony diétában

Telítettséget okoz, és jóllakottság érzetet. Könnyű. kalóriaszegény azonban tápanyagban gazdag étel. 

6. Magas az Omega-3 zsírsavak tartalma

Ahogy a lenmagban, úgy a chia-magban is igen magas  az Omega-3 zsírsavak tartalma (megközelítőleg 25 %). Tény, hogy többet tartalmaz, mint a lazac húsa. Ezen zsírsavak szükségesek az immunrendszer megfelelő működéséhez.

Fontos megjegyeznünk, hogy a növényi Omega-3 zsírsavakban nem található meg a DHA (docosahexén sav), ezért azt (pl halolajjal) mindenképpen pótolni kell.

7. Jótékony hatással van a 2-es típusú cukorbetegségre

chia-mag

A chia mag, magas rost-, fehérje-, és Omega-3 zsírsav tartalma miatt, javítja az emberi szervezet anyagcseréjét. Két vizsgálatban kimutatták, hogy ha az étrendbe zabot, bíborkaktuszt, szójafehérjét és Chia-magot teszünk akkor csökkennek az LDL koleszterin és trigliceridek szintjei és növekedik a HDL-koleszterin, ezenkívül általános gyulladáscsökkenés is tapasztalható, mintahogy a hasi zsír és az inzulin-rezisztencia is csökken. Alacsony glikémiás indexű, amely hatékonyan szabályozza a vércukor szintjét.

8. Fontos tápanyagforrás a csontok egészségéhez

Megtalálható benne a csontok egészségéhez köthető összes fontos tápanyag (magnézium, foszfor, kalcium és fehérje).

A Chia mag magasabb kalcium-tartalommal rendelkezik, mint a legtöbb tejtermék. Emiatt nagyon fontos helyettesítő termék azok számára, aki nem fogyasztanak tejtermékeket.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).